Kraš preimenovao popularni keks i izazvao lavinu komentara
Foto: Kraš

Kraš preimenovao popularni keks i izazvao lavinu komentara

„Kraš“ je saopštio da mu je cilj da ukaže šta sve žene rade i da je briga o domaćinstvu zajednički posao svih ukućana, a ne samo žena. „Domaćica i umjetnica“, „Domaćica i programerka“, „Domaćica i menadžerka“, „Domaćica i pravnica“ – piše na kutijama keksa.

Kampanja preduzeća “Kraš” koja je na ambalaži svog keksa “Domaćica” dodala nazive čestih zanimanja žena, željeći da ukaže na kompleksnost njihove uloge u društvu, izazvala je burne reakcije javnosti: od odobravanja do ocjena da je to potpuni promašaj.

Pošto su se društvene mreže „užarile“, piše agencija HINA, „Kraš“ je saopštio da mu je cilj da ukaže šta sve žene rade i da je briga o domaćinstvu zajednički posao svih ukućana, a ne samo žena. „Domaćica i umjetnica“, „Domaćica i programerka“, „Domaćica i menadžerka“, „Domaćica i pravnica“ – piše na kutijama keksa.

„Kraš“ je najavio da će u narednoj fazi reklamne kampanje podsticati muškarce da preuzmu kućne poslove i ukazati mladima na njihovu odgovornosti prema kućnim obvezama i važnost pravedne raspodjele kućnh poslova među svima u porodici.

Preduzeće je najavilo da će u dogovoru s Institutom za hrvatski jezik pokrenuti inicijativu za promjenu definicije domaćice u rječnicima i osavremenjavanje tog pojma.

– Namjere su dobre, a realizacija katastrofalna – smatra novinarka Snježana Pavić, a prenosi HINA.

– Jao, ženama u Hrvatskoj je dopušteno da rade! Kako je to divno, evo, savršena reklama za keks. Devetnaesti vijek vlada mozgovima – napisala je Pavić na Fejsbuku.

Branko Kuzele, bivši urednik i osnivač televizije Z1, ocijenio je da – sveznajući mladi marketingaši misle da uspostavljaju nove standarde temeljeći ih na pogrešnim premisama – jer keks “Domaćica”, kako piše, – nikad nije ni imao veze s domaćicom! Sada kada su ga povezali, više nikada neće biti ‘Domaćica’, već uvijek sinonim za domaćicu! –

Aktivistkinja za ljudska prava Sanja Sarnavka rekla je da – ovo mali Perica i mala Perica zovu genijalnom kampanjom. Jer jadni, oboje, ništa ne razumiju.

– U situaciji kad žene, bez obzira na nivo obrazovanja, i dalje obavljaju više od 80 posto kućnih poslova, raditi kampanju kojom tu situaciju još i slaviš i promovišeš, totalno je nazadnjaštvo – napisala je Sarnavka, dodavši da nju – Kraš može zaboraviti.

S druge strane, Matija Babić, osnivač portala Index.hr, kaže da mu je reklamna kampanja – baš fora, kao i još mnogo stvari koje radi ‘Kraš’.
– Nekad pogode, nekad fulaju, ali u moru beskarakternih dosadnih korporacija koje paze da se nikom ne zamjere, ‘Kraš’ radi nestandardne stvari, rizikuju, imaju karakter i za to im svaka čast – napisao je on.

N1

KATEGORIJE
TAGOVI

KOMENTARI

Wordpress (0)