Od profitabilnog Tvitera do gubitaka Iks-a
Foto: Unsplash

Od profitabilnog Tvitera do gubitaka Iks-a

Veliki broj korisnika napustio platformu.

Ilon Mask kupio je prije godinu dana Titer, preimenovao ga u X i odveo u gubitak novca, oglašivača i povjerenja.

Mask je 27. oktobra 2022. sklopio 44 milijardi američkih dolara vrijedan posao, suočen s tužbom koja ga je obavezivala na uslove kupovine koje je želio izbjeći. Godinu dana poslije, evo što se promijenilo.

U prvim danima nakon kupovine, Mask je brzo podijelio otkaze vodećim direktorima Twittera i privatizovao platformu.

Podijelio je otkaze i većini radnika kompanije čije je sjedište u San Francisku, srezavši njihov broj s 8000 na manje od 1500.

Od radnika Twittera zatraženo je da budu bezuslovno predani svome poslu i da zaborave na rad od kuće.

Bivša projekt menadžerka Ester Kravford, koja je o tome pisala na internetu, rekla je da je Mask zamijenio porodičnu atmosferu u kompaniji strahom, prenose Nezavisne.

Maska je opisala kao odvažnog, ali “ćudljivog”. Rekla je da se okružio ljudima koji će mu uvijek govoriti “da” i da je odluke donosio instinktivno.

Ilon je u julu ukinuo Tviterov globalno prepoznatljiv logo ptice i promijenio ime platforme u X.

U mjesecima koji su slijedili nakon preuzimanja, Musk je “rasturio” praćenje sadržaja koji korisnici objavljuju na platformi, obnovio profile do tada zabranjenih ekstremista i dopustio korisnicima kupovinu verifikacije profila, kako bi profitirali od viralnih, ali često netačnih objava.

Mask opravdava te promjene slobodom govora.

Ukinuo je funkcije koje su bile uvedene kako bi se spriječilo obmanjivanje korsnika netačnim objavama i uveo nove sisteme koji podstiču njihovo širenje, po neprofitnoj stranici za provjeru tačnosti informacija “PolitiFact”.

Koraci koje je Mask preduzeo “izazvali su povećanje dijeljenja dezinformacija i govora mržnje”, objavio je u ponedjeljak “PolitiFact”, što tvrdi i niz grupa za praćenje toksičnog sadržaja na društvenim medijima.

Eskalirajući sukob između Izraela i Hamasa jedan je od prvih stvarnih testova Maskove verzije platforme u vrijeme velike krize. Po mišljenju mnogih stručnjaka, rezultati potvrđuju njihove najgore strahove: promjene su otežale razlikovanje istine od fikcije.

-Otrežnjujuće je, premda ne čudi, vidjeti da Maskove nepromišljene odluke pogoršavaju informacijsku krizu na Twitteru u vezi već tragičnog sukoba između Izraela i Hamasa – rekla je Nora Benavidez, viša savjetnica pri nadzornom tijelu “Free Press”, za “AFP”.

Evropska komisija ovaj je mjesec najavila istragu protiv X-a zbog navodnog širenja lažnih informacija i terorističkog sadržaja u vezi sukoba između Izraela i Hamas.

Glavna direktorka X-a, Linda Jakarino, dala je do znanja da platforma ozbiljno misli kad je riječ o povjerenju i sigurnosti, ali istražioci su zabrinuti, ističući da je platforma odustala od nastojanja da najvažniji izvori vijesti dobiju istaknutiju poziciju.

U zadnjih godinu dana, oglašivački biznis platforme jednim je dijelom propao jer su oglašivači loše prolazili.

“Insider Intelligence” predviđa da će X završiti 2023. s 2.98 milijardi dolara prihoda od oglašivanja, u odnosu prema 4.14 milijardi 2022. Mask je početkom ove godine rekao da se vrijednost kompanije više nego prepolovila na 20 milijardi dolara, a neki procjenjuju i više.

Mask je počeo naplaćivati nekada besplatne usluge na Tviteru poput plave kvačice originalno zamišljene kao oznake autentičnosti u nastojanju da zaradi na pretplati.

X je nedavno počeo pokusno naplaćivati novim korisnicima na Novom Zelandu i Filipinima za osnovne usluge poput objave poruka ne bi li smanjio spam.

Mask je rekao da bi mogao uvesti plaćanje za sve korisnike platforme, ali je ta ideja naišla na velike kritike. Analitičari su rekli da bi X zbog toga bio još manje privlačan oglašivačima.

-X je sebi gotovo sve rane zadao sam”, rekla je analitičarka “Insider Intelligencea – Jasmin Enberg, za “AFP”.

-Maskov tretman platforme kao tehnologije koju može preoblikovati kako želi, umjesto kao društvene mreže koju pokreću ljudi i dolari od oglašavanja, najveći je uzrok egzodusa oglašivača, pada broja korisnika i gubitka statusa centralnog mjesta za širenje vijesti.

Govoreći na nedavnoj tehnološkoj konferenciji, Jakarino je procijenila da X ima 225 miliona svakodnevno aktivnih korisnika, što je pad od više od 10 odsto u odnosu na period prije nego što ga je kupio Mask.

Korisnici koji su napustili Tviter postali su svojevrsna dijaspora, emigriravši na Mastodon, Bluesky, Threads i druge platforme.

U međuvremenu na platformi cvjeta krajnje desni sadržaj. Mask je vratio profil bivšem američkom predsjedniku Donaldu Trampu i ukinuo tim koji se borio protiv dezinformacija u vezi izbora.

Bivši voditelj “Fox Newsa” Taker Karlson, poznat po radikalno konzervativnim stavovima, pokrenuo je šou na X-u pošto je dobio otkaz na televiziji.

Mask je isto tako ugostio i prenosio intervjue s kandidatom za republikansku predsjedničku nominaciju Ronom DeSantisom i izraelskim premijerom Benjaminom Netanjahuom.

KATEGORIJE
TAGOVI

KOMENTARI

Wordpress (0)