PAD POPULARNOG AUTA Volkswagen planira da ukine Golf?
Moguća propast Golfa ne zvuči tako iznenađujuće.
Jedan od najpopularnijih kompaktnih automobila na svijetu, VW Golf, vjerovatno neće dobiti nasljednika.
Razlog: rastući troškovi vezani za razvoj vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem kao i sve stroži propisi o emisiji izduvnih gasova.
Izvještaj njemačke publikacije Velt prošlog mjeseca sugerisao je da bi trenutna osma generacija VW Golfa mogla biti posljednja.
Kako je izjavio Tomas Šefer, izvršni direktor VW-a, električna vozila su bolji izbor u manjim klasama kao što su kompakt, jer će uskoro biti pristupačnija od modela sa unutrašnjim sagorijevanjem.
– Još ćemo morati da vidimo da li je vrijedno razvijati novo vozilo koje neće trajati punih sedam ili osam godina kao ranije – dodajući da bi takav potez bio “izuzetno skup”.
Izvršni direktor je priznao da rade na preuređenju aktuelnog Golfa, ali je rekao da će se o sudbini modela odlučiti u narednih dvanaest mjeseci.
Moguća propast Golfa ne zvuči tako iznenađujuće kada se uzme u obzir da su se zemlje EU složile da prodaju samo vozila sa nultom emisijom od 2030. godine.
Međutim, ovo je u suprotnosti sa prethodnom najavom VW-a u martu 2021. godine, potvrđujući nove generacije za Golf, T-Roc, Tiguan i Passat prije nego što brend pređe na vozila samo na električni pogon za 8 godina.
Trenutna generacija Golfa predstavljena je 2019. godine i zasnovana je na najnovijoj verziji modularne MKB arhitekture. To znači da bi sa fejsliftingom 2023. ili 2024. životni ciklus Golfa 8 mogao da se produži do 2028.
Do tada će električne opcije vjerovatno biti znatno jeftinije nego danas zahvaljujući jeftinijim baterijama, što bi potencijalno učinilo alternative na sagorijevanje u kompaktnom segmentu zastarjelim.
Govoreći o rastu troškova u eri Euro 7 regulacije emisija, Tomas Šefer je rekao da se očekuje da će cijene vozila sa tradicionalnim pogonom porasti za 3.000 do 5.000 evra, jer će morati da integrišu sofisticirane izduvne sisteme.
– Sa malim automobilom ovi dodatni troškovi se teško mogu nadoknaditi. Dakle, početna mobilnost sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem biće znatno skuplja a individualna mobilnost osnovna potreba i da mora ostati ostvariva u budućnosti – rekao je novi šef Folksvagena.
B92