ROK SE VIŠE NI NE ZNA Garaža za UKC kao “Skadar na Bojani”
Foto: D. Rakita

ROK SE VIŠE NI NE ZNA Garaža za UKC kao “Skadar na Bojani”

Izvođač radova tražio i dobio 7 miliona KM više od prvobitne cifre, naveo kraj radova za kraj godine, ali se kraj ove "rašomonijade", za sada, ne nazire...

Javna parking garaža kod Univerzitetsko – kliničkog centra i jedan od, kako su iz rukovodstva UKC RS često navodili, najvećih projekata u Republici Srpskoj, ne dobija ni naznake kraja radova.

Sa table ispred gradilišta navedene su sve informacije, od lokacije, investitora, izvođača, projektanta i nadzora, kao i početak radova, ali završetka radova na tabli na gradilištu – više nema!

Radovi su u junu ove godine utihnuli, a upravo je 17.juna ovaj projekat trebao biti završen, do je prvobitni rok za završetak radova bio je, sada već, dalekog septembra 2022. godine.

Izvođač radova je firma „Marković invest R.M.“ iz Laktaša, a za koju je politička analitičarka Svetlana Cenić nedavno rekla da je, između ostalih 65 firmi, u vlasništvu ili pod kontrolom Milorada Dodika.

Oni su zahtjeve pravdali su time što je prvobitni projekat izmijenjen zbog klizišta, gdje je umjesto 100 planiranih šipova ugrađeno 1.300, a tvrdili su da je kompletan elaborat geotehnički i geomehanički urađen pogrešno, kao i da je njihova ponuda za gradnju data na osnovu netačnih podataka.

Garaža bi se, jednom kad se završi, trebala prostirati na 75.000 kvadrata i primiti oko 2500 automobila.

Prvobitni iznos za izgradnju garaže u iznosu od 35 miliona KM, iz Marković Investa su procijenili kao nedovoljan, pa su u junu ove godine tražili dodatnih pet miliona KM, kao i produženje roka za završetak objekta do kraja godine.

Takođe, umjesto traženih 5 miliona KM, Marković Invest je u oktobru ove godine dobio čak 7 miliona KM, odnosno dva miliona više više od traženog iznosa, a ovu informaciju potvrdio je ministar zdravlja i socijalne zaštite RS Alen Šeranić.

Sudeći po fotografijama koje smo jutros napravili na gradilištu, garaža će teško biti funkcionalna do kraja 2023.godine, odnosno do kraja roka kojeg su iz Marković Investa naveli polovinom ove godine.

– Rađen je novi geomehanički elaborat i na njegovoj bazi je izrađen novi projekat i nova građevinska dozvola. S obzirom na to da ta sredstva nisu bila predviđena, a da se radi o novom građevinskom projektu, odobreno je dodatnih sedam miliona maraka – izjavio je tada Šeranić.

Sada je izvjesno da će garaža koštati minimlano 42 miliona KM, kao i da će prvobitni rok biti probijen više od godinu u po dana, a da li je to konačni iznos i koji je datum kada će građani napokon prestati da se muče tražeći parking po okolnim livadama i trotoarima, ostaje da se vidi u danima, mjesecima ili čak i godinama koje su pred nama.

KATEGORIJE
TAGOVI

KOMENTARI

Wordpress (0)