Uklanja se 1.5 milion aplikacija sa Google Play i App Store?
2016. godine uklonjeno je 150.000 aplikacija.
Kriterijum za uklanjanje aplikacije jeste nedostatak novih verzija u proteklih dvije ili više godina. Dakle, svaka aplikacija koja je poslijednju nadogradnju imala prije više od dvije godine ide pod giljotinu.
Sa jedne strane, ovakav potez je razumljiv. Neke od neunapređenih aplikacija mogu imati neke bezbjednosne propuste koje bi maliciozni korisnici mogli da iskoriste, ili se njihov interfejs jednostavno ne uklapa sa najnovijim verzijama iOS i Android operativnih sistema. Sa druge strane, nekim aplikacijama nadogradnje jednostavno nisu potrebne. Pa zašto bi onda one bile uklonjene ukoliko ne posjeduju ozbiljne mane i ukoliko funkcionišu kako je zamišljeno?
Šta Apple tačno sprema ?
Trenutno, unutar App Store postoji više od 650.000 aplikacija koje nisu imale niti jednu nadogradnju u protekle dvije godine. Do sada, kompanija Apple ih najvjerovatnije nije uklanjala jer nisu postojale ozbiljne prijetnje po integritet podataka korisnika.
Međutim, prema trenutnim navodima, sve one bi mogle biti uklonjene iz prodavnice. Uporedimo to sa poslijednjim “proljećnim čišćenjem” 2016. godine kada je uklonjeno 150.000 aplikacija. Dakle, skoro 5 puta više programa bi moglo biti uklonjeno ovom prilikom, što je ogromna razlika.
Google razmišlja
Što se tiče Android operativnog sistema, situacija je takođe daleko od idealne. U ovom trenutku, skoro 869.000 aplikacija bi takođe moglo nestati iz Play Store. Razlozi su isti – nema nadogradnje tokom više od dvije godine. Ono što jeste dobra stvar kod Android operativnog sistema jeste što ukoliko ove aplikacije budu uklonjene sa Play Store, korisnici će moći da ih preuzmu sa alternativnih sajtova. Koliko je to sigurno je na procjeni korisnika, ali alternativa je tu, što ne možemo reći za iOS.
Kako navodi portal Nextpit, kompanija Pixalate kaže da je procenat aplikacija koje jesu imale neku nadogradnju tokom poslijednjih šest mjeseci svega 28%, što je sve samo ne sjajno imajući u vidu planove ove dvije kompanije. Naravno, većina ovih nadogradnji, čak 84% odnosi se na one aplikacije koje su preuzete više od 100 miliona puta, što nam govori da popularne aplikacije mnogo više rade na unapređenju svojih funkcija.
Šta sve ovo znači za aplikacije? Kako stvari sada stoje, ne piše im se dobro. Čini se da su i Google i Apple rješeni da zastarjele aplikacije uklone iz svojih onlajn prodavnica. Kada će se to tačno desiti još uvijek ne znamo, ali jedini način da se to izbjegne jeste – update, makar on bio minoran i donio promjenu boje najmanje korišćenog menija iz zelene u svjetlo zelenu, update je – update.