POMOĆ U PRAVOM TRENUTKU “Plavi telefon” prošle godine zazvonio 14.800 puta

POMOĆ U PRAVOM TRENUTKU “Plavi telefon” prošle godine zazvonio 14.800 puta

Najčešći razlozi javljanja su problemi sa mentalnim zdravljem, sukobi u porodici, ali i vršnjačko nasilje.

Anonimna i besplatna linija za djecu i mlade “plavi telefon” u toku prošle godine zazvonio je 14.800 puta, a najčešći razlozi javljanja su problemi sa mentalnim zdravljem, sukobi u porodici, ali i vršnjačko nasilje.

Rekla je to koordinator rada i savjetnik “plavog telefona” Maja Kovačević i dodala da je putem elektronskog savjetovanja poslato 2.150 upita.

“Plavi telefon” je sigurno mjesto gdje svaka osoba može da se obrati ukoliko ima problem i želi sa stručnjacima da podijeli kako se osjeća i šta je muči. Građani mogu da se obrate putem besplatnog broja telefona 080 05 O3 05 ili da pišu putem četa, koji se nalazi na sajtu “plavitelefon.ba”.

Prema riječima Maje Kovačević broj poziva i razgovora se stalno povećava, čemu svjedoče i podaci prema kojima ih je tokom 2022. bilo dvostruko više nego godinu ranije, piše Glas Srpske.

– Sve je više građana koji su upoznati sa postojanjem naše usluge, ali i onih koji se uopšte odlučuju da potraže pomoć i podršku zbog različitih izazova sa kojima se suočavaju – rekla je Kovačevićeva.

Objasnila je da su najčešći razlozi zbog kojih im se obraćaju građani oni u vezi sa mentalnim zdravljem, pri čemu se izdvajaju problemi poput straha i anksioznosti, depresije, usamljenosti, razmišljanja o suicidu te samopovrjeđivanju. Istakla je da se od novembra 2022. godine, pa do sada povećao broj poziva onih koji su razmišljali o suicidu.

– U posljednja tri mjeseca je tri puta veći broj poziva na temu suicida u odnosu na prethodne mjesece, što je u prosjeku dva poziva svaki dan, tokom radne sedmice – kazala je Kovačevićeva.

Pored tema iz oblasti mentalnog zdravlja, kako kaže, često im se javljaju i zbog nasilja i zlostavljanja.

– Mnogi se žale na emocionalno, ali i fizičko zlostavljanje, kako u porodici, tako i putem interneta – rekla je Kovačevićeva.

Lani su, priča, imali 30 prijava sumnji na nasilje, a nadležnim institucijama prijavljena je sumnja na nasilje nad 20 dječaka i 13 djevojčica te pet muškaraca i 10 žena.

– Upravo se i najveći broj, odnosno oko 60 odsto, prijava ovih sumnji odnosi na nasilje u porodici, dok se ostatak odnosi na nasilje putem interneta, zanemarivanje i vršnjačko nasilje – rekla je Kovačevićeva.

“Plavi telefon” prvenstveno namijenjen za djecu i mlade osobe, ali su zbog nastanka pandemije proširili usluge te su dostupni za sve građane BiH, dodajući da im se najviše obraćaju adolescenti.

Savjetnici “plavog telefona” su tu da saslušaju osobu, da joj pruže podršku i da kroz razgovor zajedno sa njom pokušaju da osmisle rješenje. Savjetnik nikada neće kritikovati ili osuđivati osobu ili umanjivati njen problem. Smatraju da je svaki problem važan i da ne postoje veliki ili mali problem.

Kovačevićeva je istakla da će u saradnji sa organizacijom UNICEF tokom ove godine raditi jednu analizu potreba djece i mladih sa naglaskom na adolescentkinje, kada je u pitanju psihosocijalna zaštita.

Volonteri

Maja Kovačević kaže da su na savjetodavnoj liniji trenutno zaposlena četiri psihologa, a pored toga su tu volonteri i savjetnici koji svoje slobodno vrijeme koriste tako što se javljaju na pozive i pružaju pomoć i podršku svim građanima.

– Svi koji su zainteresovani da postanu volonteri mogu da pošalju prijavu, a sve informacije mogu da pronađu na sajtu “plavitelefon.ba”. Edukacije organizujemo jednom ili dva puta godišnje, s obzirom na to da su poprilično obimne i da traju duži period – rekla je Kovačevićeva.

KATEGORIJE
TAGOVI

KOMENTARI

Wordpress (1)
  • comment-avatar
    Jelena 10 mjeseci

    Danas sam se pokušala ubiti,popila sam 20 sanvala od 10 mg i 20 normabela nažalost nisam uspjela