ZAŠTO SU ŽENE LUDE ZA ZAROM Trikovi koje koriste da kupujete kod njih
Foto: Unsplash

ZAŠTO SU ŽENE LUDE ZA ZAROM Trikovi koje koriste da kupujete kod njih

Zašto prije kupujemo u ZARI nego u drugim buticima?

Kako se njegov posao razvio u jedan od najmoćnijih trgovačkih lanaca na svijetu, danas se godišnji prihod kompanije mjeri u milijardama dolara, a sve zbog kupaca koji nevjerovatno mnogo troše upravo u Zari.

No jeste li se ikad zapitali što vas to vuče da stalno odlazite kupovati novu odjeću? BrightSide je analizirao marketinšku strategiju ovog trgovačkog lanca te otkrio trikovea kojima konstantno privlače kupce.

Zara nema reklame i to nije zato što žele uštedjeti novac

Zara na oglašavanje troši smiješno nizak postotak ostvarenih prihoda – svega 0,3 posto. Namjerno ne govore o tome kako nude trendi odjeću pokušavajući vas navesti da kupujete više. Ipak, to nije neka vrsta marketinške greške, već dobro osmišljena strategija da potrošite više vremena tražeći novosti sami.

Zara svoj novac ulaže u kataloge i izloge. Njihova taktika je da klijenti dobiju osjećaj da se u Zarinim trgovinama nalazi nešto ekskluzivno. Smatraju da je kvaliteta njihove odjeće tako dobra da im uopće nije potrebna nikakva promocija. Razmislite o tome na ovaj način – primjera radi, Gucci i Prada nemaju TV reklame, ali svako zna da su to elitni dizajnerski brendovi. Istu stvar radi i Zara.

Podsvjesno vrše uticaj na vas – žele da se osjećate kao dio elite

Zara nikad neće otvoriti svoju trgovinu pored nekog supermarketa. Brend posvećuje veliku pažnju lokaciji svojih dućana pa su one uglavnom smještene samo u velikim trgovačkim centrima ili na glavnim ulicama velikih gradova.

Obratite pažnju – uz Zaru gotovo uvijek postoji neka elitna trgovina. Naravno, ona ima elegantnu i lijepu odjeću, ali je preskupa. S druge strane, Zara je drugačija. Stavljajući svoje trgovine pored elitnih butika, svojim kupcima poručuju: “Naša odjeća je također elegantna”, ali prosječna cijena u Zari je znatno niža.

Najskuplja odjeća stoji na samom ulazu

Dolazite u njihovu trgovinu da kupite nešto što vaš kolega, prijatelj ili komšija nema. Nude ekskluzivnu odjeću za vrlo malo novca. Naravno, u tome nema ništa ekskluzivno, ali Zara samo pametno iskorištava našu žudnju za nečim posebnim.

Odjeća u Zarinim prodavnicama postavljena je prema cijeni tako da se na ulazu nalaze najskuplji komadi. Dizajneri se nadaju da će se njihovi kupci odmah zaljubiti u tu odjeću te zbog toga, u idealnom slučaju, ne bi trebali stići do redova s jeftinijom odjećom.

Zara se vodi principom: pogledaj – poželi – kupi, pa ne čudi što su sve najskuplje stvari ono što vidite prvo kad uđete u dućan.

Odjeća, cipele i torbe s razlogom su postavljene jedne do drugih

U Zari ne postoje odjeli namijenjeni određenoj vrsti odjeće, modnim dodacima i sličnom. Odjeća, torbe, cipele i ostali modni dodaci nalaze se na istom području kako ne biste morali razmišljati o tome koje će cipele ići s kojom haljinom – dizajneri dućana već su odlučili za vas.

Zara namjerno izdaje nekoliko novih kolekcija po sezoni

Zarina strategija je brza moda s kratkim rokom trajanja. Brend je promijenio naš odnos prema odjeći. Sada nema ništa posebno u kupovini: kupujete odjeću, a zatim je se jednostavno riješite, baš kao kad bacate staru hranu.

Dok druge marke igraju igru pogađanja s trendovima nadolazećih sezona, Zara izdaje nekoliko novih kolekcija. Svakih nekoliko mjeseci ti se trendovi mijenjaju, a brend ponovno izdaje seriju nove odjeće. Ako se nešto pojavilo na pisti, gradskoj ulici ili slavnim osobama, budite sigurni da ćete upravo to uskoro vidjeti u Zarinim prodavnicama.

Možete nabaviti komad koji se nije prodavao na drugoj strani svijeta

Zarina odjeća putuje više nego neki ljudi, a to je zato što odjeća koja se ne prodaje dobro u jednom dućanu putuje u druge. Suknje, hlače i majice putuju svijetom pa neka odjeća iz Evrope ponekad čak završi u ruskim trgovinama.

Ipak, ako se neki model pokaže zaista neuspješnim, tada se redizajnira. Tako neki komadi dobijaju drugačije elemente i predstavljaju se kao novi. Zara pametno posluje i ne rješava se odjeće ako se ona loše prodaje, već pazi da iskoristi svaki komad što je više moguće te ga, na kraju, uspije prodati vama.

Brend stvara iluziju oskudice kako bi vas potaknuo da kupite barem nešto

Zara stvara efekat oskudice. To znači da žele da vjerujete u to da, ako propustite priliku da kupite neku stvar sada, više je nikad nećete imati prilike vidjeti ili imati. To znači da nas navode na razmišljanje kako će jakna koju ste vidjeli u trgovini prije 10 dana nestati iz asortimana te se više nikad neće vratiti u prodaju.

Njihove rasprodaje funkcioniraju na poseban način

Prije početka sezone rasprodaje (obično u julu, augustu, decembru, januaru i februaru) Zara pokušava prodati što više odjeće po redovnoj cijeni. Prodavanice su pune odjeće iz stare kolekcije, a novije će modele biti teško pronaći.

Na odjeći iz nove kolekcije nalaziće se posebne oznake koje ukazuju na to da je riječ o novim modelima, dok će ostatak odjeće spadati u “staro”. Ipak, nekoliko dana kasnije, i ta odjeća će se prodavati po puno nižoj cijeni. Samo pričekajte malo i nećete morati žaliti što uzalud trošite više novca.

Zara ima posebne trgovine u kojima nikad neće biti kupaca

Zara ima trgovine koje nikad neće posjećivati kupci. Riječ je o ispitnim prodavnicama sakrivenim u španskom sjedištu. Ako ste posjetili Zaru u različitim zemljama, vjerovatno ste primijetili da je dizajn interijera u njima prilično sličan. Tim od 30 arhitekata razmišlja o svakom detalju: boji sijalice, pa čak i podnoj strukturi koja bi trebala imati pozitivan uticaj na kupce.

Eksperimentisanjem u testnim prodavanicama dizajneri biraju optimalnu visinu vješalica, visinu manekenki i položaj blagajne. Sve to je učinjeno da se osjećate opuštenije kako biste kupili što više stvari.

Bivši zaposlenici planetarno uspješnog brenda otkrili su neke stvari i savjete na koje valja obratiti pažnju prilikom kupovine

Kao i u većini butika, rasprodaje se događaju tri puta godišnje: krajem ljeta, prije Nove godine i krajem zime.

Najniže cijene na rasprodaji su u njenoj trećoj sedmici. Prvu sedmicu spuštaju se za 20-25 posto, drugu sedmicu za 40-50 posto, a treću za čak 70-75 posto.

Kupite najmoderniju stvar u Zari, a ostale jednostavne komade nabavite u drugim buticima. Prema riječima stalnih iskusnih kupaca, farmerke i bazični komadi u Zari nisu baš najboljeg kvaliteta.

Ne kupujte cipele odmah čim stignu u prodavnicu. Tokom sniženja njihova cijena padne čak 50 posto.

Odjeća u Zarine prodavnice stiže ponedjeljkom, stoga ako želite uloviti bolju ponudu, preporučuje se kupovina početkom sedmice.

Najniže cijene u Zarinim prodavnicama su u Španiji i Portugalu.

KATEGORIJE
TAGOVI

KOMENTARI

Wordpress (0)