NESVJESNO POTROŠIMO VIŠE Raspored namirnica u samoposlugama nikako nije slučajan
Foto: D. Komarnicki

NESVJESNO POTROŠIMO VIŠE Raspored namirnica u samoposlugama nikako nije slučajan

Koliko puta vam se desilo da ste samo krenuli po hljeb i mlijeko, a vratili se s punim kolicima

Odlazak u samoposlugu po nekoliko stvari često se završi s puno većim iznosom potrošenog novca nego što je to bilo planirano. Pozicioniranje namirnica ima velike veze sa tim.

Naime, prodavnice mješovite robe imaju mnoštvo pametnih načina da navedu kupce da potroše više novca, piše Mental Floss.

Na primjer, nije slučajnost da su skuplji artikli obično na policama tačno u nivou očiju. Takođe, ako ste primijetili da se mnoge cijene završavaju s 99 – u pitanju je jedan od najstarijih trikova prodavaca.

Planovi supermarketa su takođe strateški i postoji razlog zašto se koji odeljak nalazi na određenom mjestu.

Tako je obično prvi na ulazu dio s voćem i povrćem. Šta god da ste planirali da kupite, kada uđete u prodavnicu, teško je propustiti priliku da napunite svoju korpu šarenim voćem i povrćem, koji blistaju od vode koja ih čini posebno svježim. Često prskanje vodom takođe doprinosi i njihovoj težini, a samim tim i većoj cijeni.

– Svaki odeljak s proizvodima ima tendenciju da bude teatralno osvijetljen, tako da sve izgleda bolje u radnji nego kada to donesete kući. Gotovo svaki supermarket zna da ćete kupovati više, ako mogu da vam natjeraju vodu na usta – rekao je Pako Anderhil, autor knjige Why We Buy: The Science of Shopping, za Chicago Tribune još 2010. godine.

Kako tvrdi Anderhil, a prenosi Večernji list, pekarski dio je obično blizu vrata iz istog razloga. Jer, ako je prva stvar koju ćete da učinite da napunite korpu krastavcima, jabukama i drugim hranljivim opcijama, možda ćete osjećati da imate pravo da pokupite nešto manje zdravo za jelo dok dalje prolazite kroz samoposlugu.

Ali, zato ćete za mliječne proizvode obično morati da idete do zadnjeg dijela prodavnice, taman da, ako ste došli samo po mlijeko ili puter, prođete pored svih drugih izazova na svom putu i prisjetite se da vam baš treba neki od proizvoda na akciji.

A kad, još nesvjesni da ćete potrošiti mnogo više i to na namirnice koje vam baš i nisu neophodne, stanete pred kasu – tu vas dočekaju sitnice koje će vas mamiti dok čekate da dođete na red. Pa šta, kad ste već sve to kupili, čokoladica ili žvake neće napraviti veliku razliku.

KATEGORIJE
TAGOVI

KOMENTARI

Wordpress (0)