Rješenje za javni prevoz ipak na vidiku: Gašenje požara ili trajno rješenje?
Foto: D. Rakita

Rješenje za javni prevoz ipak na vidiku: Gašenje požara ili trajno rješenje?

Dragoslav Topić, šef Kluba odbornika SNSD, kaže da će do izglasavanja prijedloga doći i da će problem sa prevozom, makar privremeno, biti riješen

Šesta vanredna sjednica Skupštine grada o usvajanju novog cjenovnika za javni gradski i prigradski prevoz, te imenovanju kadrova u javnim ustanovama grada i odluke o finansiranju omladinskih organizacija biće održana sutra.

Gradonačelnik Banjaluke Draško Stanivuković ranije je izjavio da je gradska administracija predložila najbolje rješenje kada je riječ o novom cjenovniku za javni prevoz, odnosno da će Grad sufinansirati karte za studente, učenike i penzionere.

Draško Stanivuković

“Većini radnika poslodavci kompenzuju prevoz do četiri kilometra, tako da većina njih to neće osjetiti. Ostaju pojedinačne karte koje se prodaju za one koji često ne koriste prevoz”, naveo je tada Stanivuković.

Iz Gradske uprave navode da su prevoznici tražili povećanje cijena karata za 25 odsto, dok je Grad ostao iza stava da prihvata novi cjenovnik od 15 odsto kao i navedeno sufinansiranje za određene kategorije. To će gradsku kasu, kako su naveli, stajati oko 150.000 KM mjesečno.

Aleksandar Petković, odbornik SDS-a, za BLink kaže da očekuje da će skupštinska većina i ovaj put pokušati opstruisati budžet.

– Očekujem kao i do sada da skupštinska većina na svaki način pokuša da budžet grada upotrijebi za opstruisanje i onemogućavanje kapitalnih investicija uzimanjem odnosno realokacijom na potrošnju u vidu subvencija. Ono što je katastrofalno da skupštinska većina ne dozvoljava nikakvo zaduženje a grad je za nepunih godinu i po vratio blizu 20 miliona KM kredita. Skupštinska većina je smanjila porez na nepokretnosti za duplo tako da je grad za prošlu i tekuću godinu uskraćen za 8 miliona maraka – podsjeća Petković u izjavi za naš portal.

Aleksandar Petković

Petković podsjeća i na ulogu vlasnika prevozničkih firmi u dosadašnjim potezima skupštinske većine.

– Na žalost isti ti autoprevoznici nisu štrajkovali kada je smanjen porez na nepokretnost, a oni su među bogatijim stanovnicima grada i njima je to smanjenje pogodovalo, a sada zaustavljaju saobraćaj jer traže povećanje cijena karata za stanovnike, odnosno one koji koriste javni prevoz. Ja sam predlagao da se porez na nepokretnosti vrati na nivo iz 2020 godine i tako grad bi imao za ovu godinu više za 4 miliona maraka i iz tih sredstava da se subvencioniše razlika u cijeni koju oni traže i koja iznosi oko 1,8 miliona maraka na godišnjem nivou sa ovim cijenama goriva koji su danas na znazi. Na žalost njih ne interesuje razvoj grada, već im je isključivi cilj zadovoljavanje ličnih i političkih interesa! – naglašava Petković za BLink.

Topić (SNSD): Očekujem da svi glasaju za prijedloge

Dragoslav Topić, šef Kluba odbornika SNSD-a, za BLink ipak naglašava da će do dogovora doći i da će problem sa javnim prevozom u Banjaluci, makar privremeno, biti riješen.

– Očekujem da se usvoje predloženi materijali od strane svih odbornika u Skupštini grada Banjaluka. Znam da ćemo mi iz stranke SNSD usvojiti sve predložene materijale kao i amandmane, ne želimo da bilo šta, a pogotovo danas u vremenu recesije, ide na štetu građana – dodaje Topić.

Dragoslav Topić

Šef odbornika SNSD-a na naše pitanje da li je to stav i vladajuće koalicije u banjalučkom parlamentu, ističe da može da govori samo u ime stranke koju predstavlja, ali da očekuje da svi odbornici, i oni u skupštinskoj većini i oni u opoziciji, izglasaju ponuđeno rješenje.

– Ipak, ne mislim da je ovo dugotrajno rješenje, ovo je, na žalost samo kap u moru, jer svjedočimo tome da cijene goriva i dalje divljaju – dodaje Topić.

Jedan od najaktivnijih odbornika u banjalučkoj skupštini, Milko Grmuša iz redova PDP-a, za naš portal kaže da se boji da do suštinskog dogovora, ma kakav krajni rezultat bude na sutrašnjoj sjednici, neće doći.

– Bojim se, a volio bih da griješim, da neće doći do toga jer mnogi sada sve posmatraju kroz prizmu nadolazećih izbora. Šta god da se sutra izglasa, to će biti samo gašenje požara. Niko suštinski ne otvara pitanje prevoza, odnosno saobraćaja u gradu. Odnosno da li, na primjer, treba povećati cijene parkinga pa samim time smanjiti gužve na parkinzima ali i frekventnost vozila pogotovo u centru grada, kako poboljšati kvalitet javnog prevoza, kako smanjiti prebukiranost puteva i saobraćajne čepove u najfrekventnijim dijelovima dana. Na žalost, ovdje vlada ona narodna – svačije i ničije. Sve se svodi na kratkoročna rješenja, ali možda se sutra i izglasa neko rješenje, sve su opcije otvorene, međutim mislim da nećemo doći do suštinskog problema i njegovog rješenja – rekao je za BLink Milko Grmuša.

Milko Grmuša

Na dnevnom redu sutra će se naći i tačke koje se odnose na imenovanje članova upravnih odbora više ustanova.

U pitanju su Centar za predškolsko vaspitanje i obrazovanje, Centar za socijalni rad, Dom zdravlja, Gradska razvojna agencija, te  Banski dvor – Kulturni centar.

Na naše pitanje da li je bilo signala iz vladajuće koalicije da li će doći do dogovora ili nekog njihovog konstruktivnog prijedloga rješenja problema, Grmuša kaže da i to, kao i sve zavisi od zakulisnih političkih igri.

– Pazite, mi nikad ne znamo šta predstavnici vladajuće koalicije misle ili kakvu su odluku donijeli sve dok ne dođu na skupštinu. Mislim da to zavisi od mnogo faktora. Sada to vjerovatno zavisi i od kadrovskih rješenja u upravnim odborima, pa ako se tu složi onako kako oni budu zadovoljni, moguće da će rješenje za javni prevoz u Banjaluci biti izglasano – naglašava Grmuša.

KATEGORIJE
TAGOVI

KOMENTARI

Wordpress (0)